Metalowo-polimerowe głowice przegubowe igubal® 2.0. dla urządzeń kolejowych

  • Post author:

Wszędzie tam, gdzie do regulacji używamy łożysk samonastawnych, nasze nowe głowice przegubowe pokazują swoją przewagę. Doskonale sprawdzą się więc również w przemyśle kolejowym. Połączenie metalu i tworzywa iglidur® oraz brak smaru sprawiają, że głowice przegubowe są idealnym rozwiązaniem do stosowania tam, gdzie występuje duże zapylenie z listew stykowych lub hamulców.

Gdzie, w przemyśle kolejowym, sprawdzą się głowice przegubowe igus®?

Nowe, metalowo-polimerowe głowice przegubowe igus®, wytrzymują wyższe obciążenia. Dzięki temu, możemy stosować je z powodzeniem, między innymi w urządzeniach kolejowych. Sprawdzą się w pantografach czy hamulcach, gdzie za ich pomocą łączone są elementy elastyczne. Wewnętrzny pierścień wykonany z iglidur® J zapewnia izolację elektryczną i długą żywotność.

Zobacz również: Metalowa głowica przegubowa od eksperta od tworzyw sztucznych… Czy to pomyłka w katalogu?

Na spotkaniach z Klientami i podczas rozmów na targach, nasz asortyment łożysk przegubowych spotyka się z niezwykle dobrym przyjęciem. Bezsmarowe i bezobsługowe, z izolacją elektryczną i tłumieniem drgań, są bowiem idealne również do rozwiązań we wnętrzach pociągów, takich jak np. regulacja siedzeń.

W przypadku zastosowań na zewnątrz, często otrzymujemy pytania dotyczące dopuszczalnych sił rozciągających i ściskających. W przeszłości zawsze musieliśmy zwracać uwagę na ograniczenia obudowy polimerowej. Z nową głowicą przegubową nie musimy się o to martwić.

Nowe głowice przegubowe z metalową oprawą

Wśród 100 nowych produktów, które zaprezentowaliśmy w kwietniu na wirtualnych targach KMI, jest jedna, bardzo wyjątkowa innowacja. Nowe łożysko przegubowe igubal® to najlepszy produkt do zastosowań zewnętrznych w kolejnictwie!

Charakteryzuje się bowiem 5-krotnie wyższą wytrzymałością na zerwanie, w porównaniu z materiałem polimerowym igumid®, zachowując przy tym jego  dotychczasowe zalety. Nadal nie wymaga więc konserwacji i zapewnia izolację elektryczną. To marzenie każdego projektanta.

głowice przegubowe

Głowice przegubowe do dużych obciążeń

Materiał polimerowy igumid®, z którego zbudowane jest łożysko KARM-12 ma dopuszczalną statyczną wytrzymałość na rozciąganie 2700 N. Nowe rozwiązanie metalowo-polimerowe KARM-12-MI-J-EK osiąga wartość 15949 N.

Do hamulców wózków, pantografów na dachu i regulowanego przedniego spojlera. Wszędzie tam, gdzie regulacja odbywa się za pomocą przegubów, nowe końcówki drążków mogą pokazać swoją przewagę.

Brak smarów czyni je idealnym rozwiązaniem do stosowania tam, gdzie występuje duże zapylenie z listew stykowych lub hamulców. Idealnie nadaje się również do drzwi uchylno-przesuwnych, gdzie często wymagana jest żywotność 1 miliona cykli.

głowica przegubowa

Zdj. KARM-12-MI-J-EK  – obudowa ze stali ocynkowanej, pierścień iglidur® J, czasza kulista ze stali nierdzewnej

W momencie prezentacji, nowe głowice przegubowe dostępne były w rozmiarze 12. Otrzymaliśmy jednak wiele zapytań o rozmiary od 8 do 20. W chwili obecnej pracujemy nad dostępnością wszystkich wariantów, nie tylko rozmiarowych, ale również materiałowych. Niezależnie więc, czy potrzebujesz stal ocynkowaną czy stal nierdzewną na obudowę i czaszę kulistą, gwint wewnętrzny czy zewnętrzny – zapytaj o wymaganą część. Koncepcja modułowa to pełen wachlarz możliwości.

Napisz do mgawrys@igus.net i zapytaj o ofertę.

Dodaj komentarz