IGUS | łożyska dry-tech

drylin ® d B d B 900 901 Narzędzia online i więcej informacji www.igus.pl Pliki 3D-CAD, ceny i czas dostawy online www.igus.pl drylin ® technika liniowa | Ślizg zamiast toczenia! drylin ® technika liniowa | Ślizg zamiast toczenia! drylin ® to grupa bezobsługowych oraz bezsmarowych, liniowych łożysk ślizgowych. Zawiera jednostki liniowe z przełożeniem napędu na śrubie pociągowej, listwie, lub pasku zębatym. Nacisk położony jest, poza brakiem potrzeby konserwacji i smarowania, na wytrzymałość oraz niewrażliwość na wpływ warunków zewnętrznych, np. brudu, substancji chemicznych, temperatury czy uderzeń. ● ● Bezobsługowe ● ● Odporne na zużycie ● ● Odporne na uderzenia i wibracje ● ● Niekorodujące ● ● Odporne na brud, pył oraz wilgotność ● ● Niski współczynnik tarcia ● ● Redukcja masy ● ● Praca na sucho ● ● Odpowiednie do aplikacji o krótkim skoku ● ● Wysoka nośność statyczna ● ● Możliwe wysokie prędkości ● ● Samosmarujące ● ● Niezwykle cicha praca ● ● Niskie właściwości magnetyczne Optymalne rozłożenie obciążenia Liniowe łożyska ślizgowe drylin ® pracują dzięki elementom ślizgowym, w przeciwieństwie do łożysk kulkowych z recyrkulacją kulek. Pozwala to na większą powierzchnię kontaktu i niższe naciski powierzchniowe. Skutkuje to następującymi zaletami: ● ● Możliwość stosowanie nieutwardzonych wałów ● ● Możliwość zastosowania wałów niezawierających metalu ● ● Zarysowanie i zniszczenie wałka przez wkładkę jest niemożliwe Materiały wałków i szyn Duża powierzchnia łożysk liniowych drylin ® w porównaniu z tradycyjnymi łożyskami kulkowymi, powoduje że naciski powierzchniowe są znacznie zredukowane. Pozwala to na stosowanie miękkich wałków, w tym twardo anodowanego aluminium, co z kolei zapewnia dodatkowe korzyści wzakresie wartości tarcia i zużycia wałków z włókna węglowego, które oferują najlżejszą opcję oraz stali nierdzewnej, zapewniającej najwyższą odporność chemiczną. Oczywiście wałki z hartowanej stali i stali nierdzewnej oraz wały z twardochromowaną powłokąmogą być również stosowane z łożyskami liniowymi drylin ® . Praca na sucho, bez smarowania Systemy łożysk liniowych drylin ® zostały zaprojektowane do pracy na sucho. Z powodu braku występowania smaru w aplikacji, prowadnice mają tendencję do samoczynnego czyszczenia. Cząstki zanieczyszczeń są spychane z powierzchni prowadnicy dzięki specjalnej rowkowej budowie polimerowych łożysk drylin ® . Zasada ta sprawdza się nawet w pracy z gruboziarnistym brudem oraz piaskiem. Cząstki są usuwane z łożyska dzięki poruszaniu się maszyny. W tym przypadku przednia krawędź wkładki ślizgowej działa jak zgarniacz. Powierzchnia kontaktu łożysko-prowadnica pozostaje zawsze czysta. Odporne na brud, kurz i wilgoć - dzięki bezsmarowym wkładkom i kanałom odprowadzającym zabrudzenia. Wykres 01: Porównanie głośności pracy Ciche Cicha praca jest mocną stroną łożysk ślizgowych w porównaniu do łożysk tocznych. W pracy ślizgowej nie występują głośne zderzenia pomiędzy twardymi stalowymi kulkami oraz wałkiem lub szyną. Ruch ślizgowy jest wyjątkowo cichy i słychać jedynie odgłosy pochodzące od tarcia. Maksymalne długości skoku Ustawienie prowadnic szynowych (połączenie) nie stanowi wyzwania dla prowadnic liniowych drylin ® . Szyny prowadzące po sfazowaniu krawędzi, zbazowaniu są ustawiane jedna za drugą. Przegub może przechodzić przez elementy ślizgowe bez problemów. W pracy łożysk drylin ® niemożliwe jest, aby kulka lub rolka wpadła do zagłębienia. W ten sposób możliwe do uzyskania skoki prowadnic mogą osiągać nawet więcej niż 20 m. Montaż jest uproszczony poprzez odpowiednie oznaczenie połączeń szyn w naszej fabryce. Dozwolone prędkości/przyspieszenia Łożyska liniowe drylin ® nie posiadają rolek ani kulek w swojej budowie. Z tego powodu łożysko jest niezależne od momentu bezwładności i może być używane przy wysokich prędkościach, aż do 10 m/s i przyspieszeniach do 100 G. Dlatego łożyska liniowe drylin ® są odpowiednie do aplikacji przy względnie niskich obciążeniach, gdy prędkości powinny być zwiększane. Zastosowanie twardo anodowanego aluminium jako pary trącej, obniża temperaturę pracy łożyska dzięki wysokiej przewodności cieplnej aluminium. Aplikacje o bardzo wysokiej częstotliwości mogą być realizowane przy minimalnej długości przesuwu. Maksymalna prędkość powierzchniowa wynika z obciążenia przyłożonego do łożyska. Przy zmniejszaniu nacisków powierzchniowych można osiągnąć wyższe prędkości pracy. Bardziej istotnym parametrem, niż maksymalna osiągana prędkość jest średnia prędkość w czasie, ponieważ ma największe przełożenie na ciepło generowane podczas ruchu. W przypadkach występowania przerw w pracy pomiędzy poszczególnymi cyklami, maksymalna prędkość powierzchniowa jest krytyczna w przedziale czasowym 10-30 minut. Przegub toru Średnia prędkość powierzchniowa = Długość przejazdu na 1 cykl [m] / całkowity czas cyklu [s]. Łożyska rolkowe - kontakt punktowy Łożyska ślizgowe – kontakt powierzchniowy Tabela 01: Przewodność cieplna Przewodność cieplna [W / m ∙ K] Aluminium 235 Stal niestopowa 48–58 Stal wysokostopowa 15 Łożyska kulkowe Prędkość Prędkość

RkJQdWJsaXNoZXIy MTU4MDI=