IGUS | łożyska dry-tech
PA 0 1 2 3 4 W300 J 5 POM 0 1 2 3 4 7 5 6 0 5 10 15 20 30 25 W300 A180 J J350 1214 1215 Narzędzia online oraz więcej informacji www.igus.pl/drylinTR Pliki 3D-CAD, ceny i czas dostawy online na www.igus.pl/drylinTR Hałas Napędy śrubowe podczas pracy mogą emitować hałas. Stosowanie długich śrub pociągowych na długich przesuwach może powodować samoistne wywołanie wibracji w systemie. Ze względu na dobre właściwości ślizgowe, nakrętki śrub pociągowych wykonane ze zoptymalizowanych trybologicznie materiałów iglidur ® , powodują powstawanie znacznie niższego poziomu hałasu niż elementy z konwencjonalnych tworzyw sztucznych lub stopów metali, takich jak brąz czy mosiądz. Jeśli napęd śrubowy emituje hałas, prosimy o kontakt z naszymi ekspertami w celu omówienia sytuacji. Luz Niezawodna praca napędów śrubowych wymaga luzu o odpowiedniej wartości. Aby zapewnić określone parametry pracy mechanizmu, należy wziąć pod uwagę nie tylko luzy napędu śrubowego definiowane przez tolerancje produkcyjne, ale także wpływ czynników termicznych danego środowiska pracy, czy higroskopijność samego tworzywa. Pod uwagę należy równieżwziąć ilość ciepłagenerowanegopodczaspracy układu. Z tego powodu, w zastosowaniach wymagających dużej precyzji nie zaleca się używania napędów śrubowych bez uprzedniego przeprowadzenia testów funkcjonalnych. W praktyce okazuje się, że dobrym rozwiązaniem na wyeliminowanie niepożądanych luzów jest stosowanie wstępnie obciążonych nakrętek. Poza rozwiązaniami oferowanymi przez standardowy asortyment produktów nasz zespół wsparcia technicznego z przyjemnością omówi wszystkie inne możliwości. Poziom sprawności Sprawność to stosunek ilości energii wychodzącej z procesu do ilości energii wchodzącej do procesu. Nakrętki śrub pociągowych drylin ® charakteryzują się niskim współczynnikiem tarcia, co skutkuje wysoką sprawnością. Nakrętki trapezowych śrub pociągowych z gwintem pojedynczym osiągają w suchych warunkach pracy sprawność w zakresie 20-48%. Nakrętki śrub pociągowych z gwintemwielozwojnymosiągają w suchych warunkach pracy sprawność w zakresie 50-80%. Pomimo, że nakrętki śrub pociągowych drylin ® zostały zaprojektowane do pracy w całkowicie suchych warunkach to smarowanie może przyczynić się do zwiększenia sprawności. Samohamowność Śruby trapezowe z gwintempojedynczym są samohamowne, tzn nie istnieje możliwość samoistnego obrotu śruby lub nakrętki pod wpływem przyłożonych sił osiowych. Ta właściwość jest zapewniana przez odpowiednią wartość kąta zarysu gwintu oraz współczynnik tarcia ślizgowego. Kontrola napędu śrubowego Napędy śrubowe drylin ® są produkowane zgodnie z normą DIN 103. Inspekcja jest wykonywana za pomocą ustandaryzowanych trzpieni pomiarowych po produkcji. Standard DIN 103 jest przekonwertowany do odpowiednich rozmiarów dla każdego gwintu, który nie jest określony w normach. Przy wyborze materiału trzeba uwzględnić jego właściwości higroskopijne oraz termiczne. Pod wpływem ekspozycji na ciecze oraz temperaturę w miejscu pracy, mogą wystąpić różnice wymiarowe. Z tego powodu nie można zagwarantować ogólnej zgodności z wymaganiami normy DIN. drylin ® TR | Gwint trapezowy | Dane techniczne drylin ® TR | Gwint trapezowy | Dane techniczne Obciążenia promieniowe Nakrętki śrub pociągowych drylin ® są zaprojektowane w taki sposób, aby przenosić obciążenia osiowe. Wszystkie siły promieniowe, które mogą się pojawić powinny być przenoszone przez dodatkowe prowadnice liniowe. drylin ® technika liniowa, od strony 885 Temperatura Nakrętki śub pociągowych drylin ® produkowane z bezobsługowych materiałów iglidur ® , mogą być stosowane w temperaturach od –20°C do +90°C (150°C, w zależności od materiału). Należy zwrócić uwagę na fakt, że temperatura ma również wpływ na luz nakrętki oraz jej maksymalną nośność. Jeśli aplikacja przewiduje, że nakrętki mogą zostać wystawione na działanie ekstremalnych temperatur lub obciążeń, zalecamy przeprowadzenie dodatkowych testów sprawdzających w realnych warunkach. W celu zapewnienia możliwości pracy naszych produktów w możliwie najszerszym zakresie temperatur, oferujemy nakrętki w różnych klasach wykonania. Środowiska mokre Nakrętki trapezowe śrub pociągowych wykonane z materiału iglidur ® J lub iglidur ® A180, mogą być stosowane wwilgotnym środowisku, jak również w sytuacjach bezpośredniego kontaktu z cieczą. Materiały te charakteryzują się bardzo niską absorpcją wilgoci. iglidur ® J, strona 159 i iglidur ® A180, strona 385 Brud Zastosowanie bezobsługowych materiałów iglidur ® w procesie produkcji nakrętek, zapewnia całkowicie suchą pracę napędów śrubowych drylin ® . Ze względu na celowe unikanie smarów, zmniejsza się przyczepność miękkich cząstek, takich jak kurz i włókna. W porównaniu do zwykłych, smarowanych materiałów widoczna jest znaczna poprawa żywotności elementów w zanieczyszczonych środowiskach. Jednak w środowiskach o znacznym zanieczyszczeniu i twardych cząstkach, jak opiłki metalu czy pył granitowy, śruba pociągowa musi być osłonięta. Wykres 02: Test zużycia ściernego na walcowanej śrubie ze stali C15 Skok 140 mm, 50 N, 450 obr./min Wykres 03: Test zużycia ściernego na walcowanej śrubie ze stali nierdzewnej VA Skok 140 mm, 50 N, 450 obr./min Napędy śrubowe z trapezowym gwintem wielozwojnym cechuje ograniczona samohamowność, natomiast napędy śrubowe wielozwojne są jej pozbawione. Nakrętki z kasacją luzu typu anti-backlash Luz nawrotny to zjawisko powstające w napędach śrubowych na skutek luzu osiowego. Poprzez dodanie promieniowego obciążenia wstępnego, wibracje zostają znacznie zmniejszone. Nakrętki z kasacją luzu typu anti-backlash, strona 1256 Ustawienie formatu w przemyśle papiernicznym przy użyciu nakrętki z kasacją luzu Bezluzowe nakrętki typu zero-backlash W przypadku wielozwojnych napędów śrubowych wykorzystywanych przy szybkich regulacjach i małych obciążeniach, bezluzowy system typu zero-backlash gwarantuje minimalny luz nawrotny przy zmianie kierunku ruchu w całym okresie eksploatacji. Jest to idealne rozwiązanie do precyzyjnego pozycjonowania oraz podawania w aparaturze medycznej, laboratoryjnej, maszynach drukarskich, a także w innych dziedzinach nauki. Standardowe nakrętki wielozwojne i trapezowe bez opcji kasowania luzu, powinny być stosowane w przypadku dużych obciążeń, gdy występuje duże gromadzenie brudu lub inne, ekstremalne warunki zewnętrzne. Zużycie [mg/km] Wykres 01: Test zużycia ściernego na walcowanej, trapezowej śrubie pociągowej Zużycie [mg/km] W300 J POM J350 A180 Zużycie [mg/km] Wykorzystanie nakrętki z kasacją luzu w napędzie układu regulacyjnego w urządzeniu do nakładania kleju (przemysł drzewny) pozwoliło uzyskać najwyższą precyzję.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTU4MDI=