IGUS | łożyska dry-tech

0 J350 0 5 10 15 20 POM J 35 A180 25 30 1190 1191 Narzędzia online oraz więcej informacji www.igus.pl/dryspin Pliki 3D-CAD, ceny i czas dostawy online na www.igus.pl/dryspin 1,3 Przetestowane: bezsmarowne materiały iglidur ® od igus ® Wkładki, elementy ślizgowe i nakrętki drylin ® dostosowane do Państwa zastosowań: bezsmarowe, przetestowane i przewidywalne. ●● 12 000 trybologicznych testów rocznie ●● Ponad 300 równolegle pracujących urządzeń ●● 140 trylionów ruchów testowych ●● Ciągłe testowanie produktów drylin ® www.igus.pl/test dryspin ® technika | Dane techniczne dryspin ® technika | Dane techniczne Wyższa sprawność dzięki optymalizacji kąta zarysu gwintu Dzięki bardziej płaskiemu zarysowi gwintu w wielozwojnych śrubach pociągowych dryspin ® (podobnie do gwintu trapezowego) przyłożona siła jest skuteczniej przetwarzana w ruch liniowy. W porównaniu do bardziej pochyłego zwoju oznacza to mniejsze straty energii. Ciche i tłumiące drgania dzięki zaokrąglonej geometrii zębów Dzięki zaokrąglonej geometrii zębów powierzchnia styku pomiędzy nakrętką a śrubą pociągową jest ograniczona. Nakrętki dryspin ® poruszają się bez wibracji i prawie bezgłośnie. Dzieje się tak, ponieważ, imwiększa powierzchnia styku pomiędzy dwoma elementami, tymwięcej wibracji jest przekazywanych, co w ostateczności może być odbierane jako grzechot lub skrzypienie. Zaokrąglone zęby ograniczają ten efekt i nawet bez dodatkowego smarowania gwint porusza się bezgłośnie. Asymetryczna geometria dryspin ® Śruba pociągowa Nakrętka Symetryczna standardowa geometria Wgląd do laboratorium testowego łożysk igus ® Urządzenie testowe do określania żywotności dry-tech ® trybopolimery Wysokowydajne polimery igus ® są stosowane we wszystkich prowadnicach liniowych drylin ® , gotowych modułach liniowych z napędem, a także zespołach śrub pociągowych. Smar, w postaci cząstek stałych, zawarty jest w strukturze samych materiałów łożyskowych, powodując, że są odpowiednie do pracy na sucho. Dobór materiału Nakrętki śrub pociągowych drylin ® są wykonane z materiałów zoptymalizowanych trybologicznie. Już na etapie projektowania kładziony jest nacisk na optymalizację właściwości ciernych zespołów śrub pociągowych drylin ® , w celu osiągnięcia jak najmniejszych możliwych współczynników tarcia i zużycia. Żywotność Każdego roku w laboratorium igus ® wykonywane są setki prób na urządzeniach testowych. Wyniki tych badań są wprowadzane do odpowiednich narzędzi, dostępnych na stronie internetowej, umożliwiających obliczenie żywotności układu oraz wymaganego momentu napędowego. www.igus.pl/sruby-expert Test zużycia ściernego na śrubie C15 [mg/km] Skok 140 mm, 50 N, śruba pociągowa walcowana ze stali C15, 450 obr./min Test zużycia ściernego gwintów wielozwojnych dryspin ® DST 10x25, obciążenie 175 N, skok 540 mm, 125 obr./min Odporny na zużycie gwint wielozwojny 10x50, dryspin ® / standardowy gwint wielozwojny, siła 36 N, 100 obr./min. dla 50 000/150 000/200 000 cykli Standard gwint wielozwojny/ nakrętka POM Standardowy gwint wielozwojny/ nakrętka od igus ® dryspin ® gwint wielozwojny/ nakrętka od igus ® 1 Bardziej płaski kąt zarysu gwintu, geometria dryspin ® Bardziej stromy kąt zarysu gwintu, standardowa geometria Zaokrąglony profil zębów, geometria dryspin ® Widoczne krawędzie zębów, geometria standardowa Dłuższa żywotność dzięki asymetrii gwintu Dzięki większym odległościom pomiędzy poszczególnymi zwojami, gwint dryspin ® doskonale komponuje się z właściwościami bezsmarowych wysokowydajnych polimerów igus ® . Ilość trybologicznie zoptymalizowanego materiału pomiędzy zwojami gwintu, została zwiększona owspółczynnik 1,3 dlawszystkich rozmiarów. Wykorzystanie materiałów o większej odporności na zużycie oraz uzyskanie większej sprawności układu, pozwala osiągać 5-krotnie większa żywotność. Im większa średnica śruby pociągowej, tym efekt ten jest bardziej zauważalny. Luz nawrotny może być minimalizowany poprzez wykorzystanie bezluzowych nakrętek typu zero-backlash, zawierających zintegrowaną wstępnie obciążoną sprężynę. Stopień zużycia [µ/km skok nakrętki] Przebieg gwintów wielozwojnych dryspin ® w km 10 km 0 1,0 90 km 175 km 300 km 550 km 2,0 3,0 4,0 0,5 1,5 2,5 3,5 Stopień zużycia [µ/km skok] Zużycie [mg/km] 1,0 1,5 2,5 3,5 150 000 3,0 50 000 200 000 0,5 2,5

RkJQdWJsaXNoZXIy MTU4MDI=